Ízületi bántalmak kezelése

DO IN önmasszázsAz ízületi bántalmak miatt keletkezett fájdalmak egy része mérsékelhető, megszüntethető az általam alkalmazott terápiákkal. A kezelések hatására visszanyerik rugalmasságukat a beszűkült ízületek, a mozgás, ismét örömöt jelent. Az ízületek regenerálására, karbantartására az alábbi gyógymódokat alkalmazom

csontkovács fogások
klinikai masszázsterápia (a mélyebb izomrétegekre is hat)
kínai masszázsterápia (az akupunktúra elve szerint)
thai masszázstechnikák
jógagyakorlatok
csikung gyakorlatok
gyógytorna
izmokra gyakorolt pontnyomások.

Tekintettel arra, hogy ízületeink állapotát meghatározó mértékben befolyásolja életvitelünk, (helytelen táplálkozási szokások, mozgáshiányos életmód, foglalkozási ártalmak, stb.) alapvető életmód tanácsokkal segíteni tudom azon kedves Pácienseimet akik ezt igénylik.

DO IN önmasszázsVannak akik soha nem gondolnak az ízületeikre és vannak olyanok, akik másra sem gondolnak. Az első kategóriába azok tartoznak akik soha nem tapasztaltak ízületi problémát. A másik kategóriába, azok, akik ízületi problémákkal bajlódnak. Ez a fejezet mindkét csoportnak szól.

Érzékeltetni szeretném, hogy mennyire életbevágó az egészség szempontjából az ízületi hajlékonyság. Akkor is érdemes az ízületeken dolgozni, ha soha nem volt ízületi fájdalmunk. Hihetetlen, hogy az ízületek karbantartásával mennyivel nagyobb hajlékonyságot, mozgási képességet hozhatunk létre.

Gyógyító munkám során alkalmazott speciális masszázstechnikák és mozgásgyakorlatok erre is irányulnak. Általában a test és az ízületeink mozgásának csak elenyésző részét használjuk ki (Hasonlóan az izmokéhoz). A szűkös mozgási lehetőség végül megmerevíti az izmokat és az ízületeket. Miközben ízületeink felszabadításán dolgozunk, észre fogjuk venni, hogy az egyes testrészen végzett munka megnöveli az egész test működési képességét.

Az ízületek működésének megértéséhez át kell tekinteni a felépítésüket. Az ízületek olyan kapcsolatok ahol a test mozgásképes részei egymáshoz ízesülnek. Az ízületek lehetővé teszik a gördülékeny mozgást. Ha két csontvégződés mint pl. a felkarcsont kezdete és az alkarcsont vége mozgás közben egymáshoz dörzsölődne, akkor fájdalmas őrlés kezdődne és a csont eltűnne.

DO IN önmasszázsAz ízületek csodálatos módon megóvnak ettől. Az ízesülő csontvégek többségét betakarja egy porcból álló védőréteg. A porcot talán egy folyadékkal telt szivacshoz lehetne hasonlítani.

Az ízületek állandó alkotórészei: a porccal borított ízfelszínek, ( csontvégek) az ízületi tok, az ízületi üreg, az ízületi nedv, és a szalagkészülék. Sok esetben a két csontvég közé még külön porclemez, porckorong is illeszkedik. Az ízületek többsége egyszerű mértani formához hasonlít. Alakja egyben megszabja az ízületben létrejövő mozgások lehetőségét is. A porcréteg átlagos vastagsága 0,5-2mm. A csontvégeket kívülről borító és összetartó ízületi tok két részből áll. A külső, és belső rétegből. A külső rostos réteg az ízesülő csontok csonthártyájába megy át. A belső réteg termeli a folyadékot amely sikamlóssá teszi a porcfelszíneket.

Az ízületi szalagok két csont között feszülnek ki, és csak mechanikai jelentőségük folytán tartoznak az ízületekhez. Erősségükre jellemző, hogy sérüléskor rendszerint a csont törik el a szalag tapadási helyén, és a szalag sértetlen marad. Az ízületekben a következő mozgások lehetségesek: hajlítás, feszítés, közelítés, távolítás, forgómozgás.

Azokat az ízületeket, amelyekben minden irányú mozgás létrejöhet, szabad ízületnek nevezzük.(vállízület, csípőízület) Az ízületi problémák egy része sérülésből vagy helytelen használatból keletkezik, és az ízület bármely részében létrejöhetnek.

Az osteo-arthritis olyan degeneratív ízületi betegség, amely teljesen átfogja az ízületi problémákat, és csaknem mindenkit elér életének valamelyik szakaszában. Az osteo-arthritis idült gyulladás tüneteivel fájdalommal járó csontbetegség. A teljes populáció 30%-a, a hatvan év feletti emberek 60%-a szenved osteo-arthritisben.

A probléma legtöbbször a csípőben, a térdben, az ujjakban és a gerincben jelentkezik, de megtámadhatja bármely ízületet vagy ízületegyüttest. Az osteo-arthritist gyakran „bírni és sírni” arthritisnek nevezzük. Sokan tévesen túlerőltetéssel magyarázzák állapotukat. Nem erről van szó, úgy alakult ki, hogy csak az ízület kis részét használtuk, az ízület teljes mozgásképességének kihasználása helyett. Aktív ízületben egészségesebbek a porcok mint a passzívban. Azok a betegek, akiknek azt mondják, hogy a gyulladás az öregedés jele, gyakran kérdezik, hogy a jobb térdük mitől lett öregebb, mint a tünetmentes bal.

Ha figyelünk arra, hogy mennyit és hogyan mozgunk, és betartjuk az egészséges táplálkozás alapszabályait, megelőzhetjük az ízületi gyulladást. Lélektani szempontból nézve az ízületi gyulladások pszichoszomatikus hátterében leggyakrabban a „nem szeretnek”, a sértődős, kritikus gondolkodásmód, az áldozattá válás érzése, a rejtett bűnhődésvágy húzódik meg.

Arthrosis: túlterhelt ízületek kopásos elváltozása.

A folyamat a porcot újjáépítő sejtek szabálytalan működésével kezdődik, majd a porc vízvisszatartóvá válik, megduzzad, fellágyul, végül repedések keletkeznek rajta. A porc alatti csontrétegben apró üregek képződnek, a széleken látható és tapintható kinövések keletkeznek, az ízület már nem képes a normális mozgásra. A folyamat előrehaladtával, a fájdalom, a mozgáskorlátozottság, végül ízületmerevség jelentkezik. Az ízület kímélése az anyagcsere lelassulása miatt, ront az állapoton. Rendszeres keringésjavító masszázs, óvatos tornáztatás hozhat javulást.

Az ízületek reggeli bejáratásához ajánlom a Japánban kifejlesztett Do In önmasszázst!